luni, 25 martie 2013

Oratorica - te ține papagalul?

Acum un an, am fost invitată să particip ca trainer la Oratorica, un proiect adresat studenților pasionați de dezvoltare personală organizat de ASCIG. A fost o experiență minunată după care am rămas nu doar cu o amintire plăcută dar și cu prietenii. Din grupul de atunci, una din cursate și-a lansat un proiect de modă, alta este extrem de implicată în educația alternativă, iar unul dintre băieți a trecut peste frica de vorbit în public și a ajuns Competent Communicator într-un program de oratorie. Ei bine, când vezi astfel de povești de succes și îți parvine o nouă invitație de a fi trainer la ediția din acest an a Oratorica, nu poți refuza.

Așa a fost și cazul meu, workshopul „Vedetă pentru 5 minute” este după părerea mea cel mai de impact. Acolo cei care aplică la program, intră pentru prima oară în contact cu „vorbitul în public” într-un mod conștient, așa trebuie că gândesc și organizatorii pentru că un astfel de workshop deschide și închide proiectul.

În 2012 am fost doar la workshopul de final, anul acesta am avut ocazia să deschid proiectul, se pare că oamenilor le-a plăcut de mine :) așa că am putut să aleg două grupe și dacă sunt cuminte voi avea și două grupe la final de proiect. SÂmbătă a fost prima parte și am avut parte de o dimineață de excepție. Echipa de organizare este la fel de extraordinară ca anul trecut, serios, oamenii din coorporații ar putea învăța de la acești studenți care pun pasiune în voluntariat, seriozitate, profesionalism și maturitate în proiectele pe care le au. Al doilea lucru care mi-a luminat ziua au fost elevii mei – aproximativ 50 de tineri, au ales să vină la ASE pentru a învăța să vorbească în public. Datorită lor, workshopurile au fost extrem de interesante și interactive – și se pare că și ei au simțit acest lucru dacă este să mă iau după feedbackurile primite :).

Discuțiile despre feedback, frica de vorbit în public și care este perceția ta vs care este perceția celor din jur au fost timp de 2 ore, vedete. Abia aștept să văd înregistrările de final ale grupelor pentru a mă bucura pentru ei cât de mult au evoluat în doar o lună de proiect Oratorica. Îmi doresc ca atunci când bebele meu va fi la vârsta aceasta să aibă ocazia și să își dorească să participe măcar la un astfel de program și cred că acest lucru spune multe despre cât de bun este un astfel de „antrenament” pentru oricine este dornic să evolueze și să învețe continuu.

Revin cu partea a doua a zilei de sâmbătă care a însemna Ora Pământului la Buzău, organizată cum altfel...de JCI :).

Niciun comentariu: