duminică, 29 iunie 2014

Republica - un nou proiect marca JCI Buzău

Doar ce am revenit de la Buzău, unde organizația, din care fac parte cu mândrie, a lansat un nou proiect: REPUBLICA. Scopul proiectului este acela de a aduce la un loc, cititorii buzoieni. Timp de 3 ore, o dată pe lună, fiecare are la dispoziție 3 minute în care prezintă o carte și ce l-a învățat ea.

Membrii clublui pot împrumuta cărți între ei, face schimb de impresii și de recomandări pentru viitor. Evenimentul a avut loc în localul Delicatese cu taifas, o afacere de familie plină de suflet. Pe lângă faptul că de fiecare dată suntem primiți cu brațele deschise, cei doi soți care se ocupă de acest local se asigură că fac tot ce este omenește posibil să ne facă să ne simțim bine. De la închiderea combinei muzicale pentru a nu fi deranjați de muzică până la mici bucurii, sub formă de dulciuri, care ne așteaptă mereu pe masă, din partea casei.

Azi, la poartă era domnul Taifas :) cu o cafea în mână. Atunci când m-am așezat la masă am cerut o cafea ca a dânsului, s-a grăbit să mi-o facă personal, cu zahăr brun și la o temperatură potrivită. Cum să nu iubești un astfel de loc?

Acum, revenind la proiectul Republica - venit din dorința de a crea o comunitate de cititori - a demarat frumos. Am avut o mini-cititoare, Alexandra, care la nici 10 ani a citit de 20 de ori Harry Potter iar azi avea o carte despre un monstru al cărui nume norvegian nu l-am reținut însă însemna „ceva adânc” :). Deși timiditatea a ținut-o departe de scenă, a sorbit cuvintele fiecărei persoane care prezenta. Apoi, când a văzut că desenez a venit lângă mine privind cu ochi mari facilitarea mea grafică.

Elogiu Lentorii, Jules Verne, ne-am întrebat Cine ne-a furat Cașcavalul, am vorbit despre emoție și dezvoltare, despre greșeli gramaticale sau ce însemna Republica lui Platon. Alături de subiectul cărții, fiecare membru al clubului a spus și ce a învățat din cartea respectivă. Câștigător a fost Vlad iar cartea lunii iunie a fost declarată Insula Misterioasă a lui Jules Verne.

Cred că proiectul și-a îndeplinit scopul pentru că pe lângă socializare și schimb de informații am văzut și schimb de cărți, ceea ce înseamnă că mai există dorința pentru dezvoltare și investiție în sine.

Proiectul Republica se adresează tuturor buzoienilor iubitori de cărți și de lectură, întâlnirile se țin în ultima duminică a fiecărei luni iar locația este anunțată la secțiunea de evenimente de pe Facebook a organizației.

Niciun comentariu: