joi, 27 noiembrie 2014

Care-i treaba cu e-commerce-ul?

Ieri, a avut loc la București GPeC (Gala Premiilor e-Commerce) unde datorită unor circumstanțe fericite am ajuns și eu, drept că abia pe la 12, însă la fix, pentru a prinde o mare parte a prezentărilor. CUm am luat notițe de la 3 din ei, despre ei voi vorbi mai cu spor :) Andy Szekely, John Akman și Julian Pădurariu.

Pe John îl vedeam pentru prima oară și prezentarea lui a fost scurtă și la obiect - despre cum să optimizezi, asociezi produse și să te asiguri că lucrurile merg cum trebuie atunci când ai un magazin on-line. Din punctul meu de vedere, lucruri menționate în prezentare erau evidente și de bun-simț și oricine care se apucă de un site ar trebui să le aibă în vedere. Însă, din cele câteva exemple internaționale date de John, mi-am dat seamă că nu era chiar așa de clar pentru toată lumea :). 

Andy - al cărui fan nu sunt (accentul lui mă împiedică de multe ori să îl urmăresc) a avut o prezentare interesantă despre secretele de marketing pe care le poți învăța de la dinozauri. Atenția mi-a fost atrasă când printre recomandările de cărți au fost autorii David Ogilvy și Dale Carnegie :) așa că am încercat să fiu cât mai prezentă. La final, am fost încântată să aflu că cele 6 secrete le pot găsi la el pe site într-o prezentare video. Abia așteptam să o împărtășesc cu tine - din păcate, nici după înregistrarea online - nu am avut acces la informații. Gustul rămas după îmbucătura zdravănă de mix dintre promisiunea de pe scenă și ce NU am găsit pe site este unul de lucru râncezit. LE: după un comentariu lăsat pe pagina lui Andy de facebook aflu că rețeta lui de lecții online este următoarea: o dată la 3 zile se eliberează câte un film și abia după 18 zile (dacă nu mă bate matematica) voi avea șansa să revăd din nou toată prezentare....ei bine, spor în toate, peste 3 săptămâni alte lucruri vor fi importante pentru mine. Pe scurt, nu îmi voi mai bate capul să caut prezentările iar dezabonarea de la mailuri se va face în condiții unilateral benefice.
La Julian sunt mereu pregătită să iau notițe :). De fiecare dată când am ocazia să particip la vreun seminar sau prezentare de a lui, mă simt ca un burete. Julian citește enorm, motiv pentru care vine cu cel puțin o recomandare de o carte interesantă per sesiune.De data aceasta a vorbit despre networking - o chestie extrem de bine folosită în afară, care la noi a început să crească de ceva vreme :). Cum te poți transfera principiile creșterii rețelei tale de business - în afacerea ta digitală. Ei bine, la Julian sunt convinsă că voi găsi în curând prezentarea pe Slide-Share - moment în care o voi împărăși cu tine. LE: poți găsi slide-urile aici.

Indiferent că ai sau că te gândești să începi o afacere digitală - prezența la GPeC îți va asigura atât informații utile la momente „x” din viața business-ului dar, vei și cunoaște potențial clienți sau colaboratori care te pot ajuta să crești. În rest, sunt convinsă că vei face o cercetare abilă în ceea ce privește marketingul, designul sau persoanele cheie care te pot promova :) înainte de orice pas - în orice direcție.

Niciun comentariu: