duminică, 30 noiembrie 2014

La ce e bun un peperoni?

Trebuie să recunoști că nu te-ai gândit niciodată să îți pui această întrebare :) Ei bine, eu îmi pun astfel de întrebări în legătură cu multe legume și fructe atunci când le cumpăr. Fie la ce ajută atunci când ele iau contact cu părți din corpul tău. Nu, aruncatul cu legumele/fructele după cineva nu are legătură cu gândurile mele :P daaaar, îmi place cum funcționează mintea ta ;).

Ei bine, încercând pe cât posibil să evit consumul de carne și concentrându-mă să păstrez o dietă sănătoasă (pentru că și când o iau pe câmpii, să te ții!) analizez la maxim legumele/fructele pe care le achiziționez. Ce tipuri de mâncare pot face cu ele? Ce tipuri de măști sau la ce loțiuni pentru piele mă pot folosi de ele.

Pinterest rămâne o sursă inepuizabilă de rețete pentru vegetarini și vegani, dar și pentru carnivorii care doresc să aibă cu ce se mândri la cinele între prieteni. Zilele trecute, pe unul dintre blogurile care folosesc rețeaua pentru a se promova am dat peste o rețetă extrem de interesantă de chiftele cu peperoni. Cum nu aveam în casă carne am pus la păstrat indicațiile și plină de inspirație m-am oprit la peperoni și la o șaorma simplă de bună.

Aveam o pungă de ardei trași la grătar, în congelator. I-am luat, i-am tăiat mărunt și am scos excesul de coajă - acolo unde era cazul. Ciupercile albe, care îmi zâmbeau de o zi din grătarul de legume - s-au alăturat fericite petrecerii. Curățate și tăiate mărunt criptogramele - au chicotit sub ploaia de condimente: usturoi, piper alb, boia iute și un strop de sare.

Untul sfârâia deja în tigaie așteptând să împroaște fungi și peperoni. Cât bătaia cu unsoare se dădea în wok, separat am ras cașcavalul pe care l-am lăsat să se relaxeze pe o lipie. Odată zgomotul oprit în zona de căldură, am trântit amestecul fierbinte peste celelalte două ingrediente care așteptau cuminți pe blat. Împachetate și înfășurate, le-am dat pe toate 4: lipie, cașcaval, peperoni și ciuperci la un cuptor preîncălzit la maxim timp de 7 minute.

Pentru decorare am folosit restul de bureți - pe care i-am tras la tigaie simplu și le-am trântit peste câteva felii extrem de subțiri de cașcaval.

Peperoni - ușori picanți au fost calmați de cașcaval și ciuperci - iar combinația a fost de excepție. Dacă ai ajuns până aici înseamnă că pozele de mai jos te vor face să fugi la cumpărături :).
                                    

Niciun comentariu: